SpareBank 1 SR-Bank - De kjørte sjefene gjennom løgndetektor.
Imponerende kommunikasjon før, under og etter digitalt kick-off i SR-Bank
Snakker sjefene sant? Det var det store spørsmålet da rundt 700 ansatte i SpareBank 1 SR-Bank hadde digitalt kick off.
- Det ble skikkelig god stemning! Folk syntes synd på både sjefen – og hun som spurte sjefen spørsmålene. En haug med rare spørsmål ...
Sier Ole Gilje, regiondirektør i SpareBank 1 SR-Bank – og humrer. Han og kollega Elin Bue var prosjektledere for hvert sitt kick off. Det er tydelig at løgndetektoren var en hit hos begge!
To sendinger, en for ansatte som jobber med privatkunder, en for dem som jobber med næringsliv.
Begge produsert live. Fra Finansparken i Bjergsted. Begge laget og kjørt samme dag, etter råd fra Kulturkompaniet.
Ønsket live-nerven
- Det var skikkelig kult. Vi ønsket nerven som ligger i å gjøre sendingen live. Det er litt av en rigg som skal til for å gjøre liveproduksjon på TV. Og det fungerte glimrende. Teknisk plettfritt og med godt, variert innhold som engasjerte. Vi er kjempefornøyde, sier Elin Bue, som jobber i næringslivsdivisjonen i banken.
Hvert år kjøres kick off i divisjonene med dels faglig, dels sosialt innhold. 2021 var første gang arrangementene ble kjørt digitalt.
Sendingene hadde en miks av interne og eksterne innslag. Begge ble ledet av interne programledere fra sjuende etasje i praktfulle Finansparken, som kan skilte med utsikt over store deler av Stavanger sentrum og Ryfylke. *
«Money, Money»
- Vi hadde innslag fra kunder med vinklinger som er viktige for å nå målene våre. Den nye lederen i banken, Benedicte Schilbred Fasmer, besøkte oss i sofaen. Det samme gjorde andre samarbeidspartnere og kollegaer i konsernet. Vi hadde konkurranser og kåringer, og Mikkel Niva ringte tulletelefoner. Og «Money, Money», det var morsomt!
Forteller Elin Bue om sing a long-varianten de laget på Abbas slager, der ulike avdelinger i næringslivsdivisjonen ble utfordret på hver sin bit i sangen som ble vist på TV-showet.
- Vi har fått mange gode tilbakemeldinger og er utrolig godt fornøyde med gjennomføringen, både på innhold og det rent praktiske. Sendingen bar preg av god energi, den hadde en fin kombinasjon av seriøst innhold – og ting som rett og slett er moro å se på, sier Ole Gilje.
Utfordrer og gjennomfører
Kulturkompaniet har i en årrekke jobbet tett sammen med SpareBank 1 SR-Bank, både på interne og eksterne aktiviteter.
Dette sier Elin Bue om samarbeidet rundt kick off for 2021:
- Kulturkompaniet er knallgode til å utfordre på innhold, få det til å bli best mulig. De skal ha kred for å komme med råd om å kjøre sendingene samme dag, i stedet for hver for seg. Kulturkompaniet er profesjonelle, både før, under og etter produksjonene. De kjenner oss godt og leverer det de sier. Kulturkompaniet er til å stole på!
Tusen takk, sier vi i retur – og har lyst til å skryte av måten banken engasjerte sine medarbeidere i forbindelse med det digitale kick off-et.
Slik engasjerte de folka
Alle i næringslivsdivisjonen fikk personlig invitasjon på video fra sjefen, Tore Medhus, på forhånd. Som en del av påmeldingen måtte kollegaene laste opp bilde av sitt eget hjemmekontor, som resulterte i kåring av det kuleste kontoret. Bildene ble lastet opp via Kulturkompaniets løsning. Avdelingene i næringslivsdivisjonen ble også utfordret til å delta i «Money, Money». I etterkant har banken gjort evalueringer (Questback / åpent på Teams) av sendingene sammen med deltakerne. Før, under og etter, altså.
Det kan vi like, SR-Bank!
Takk for jobben. Vi gleder oss til fortsettelsen.