Bouvet - Digitalt regionsmøte.

Slik kjemper Bouvet seg opp Antibakken* - IT-giganten laget TV av regionsmøtet

Hva gjør du når du er glødende opptatt av å bygge bedriftskultur, ikke kan møtes fysisk til regionmøte, men har lyst til å samles? Du lager en full TV-sending – og inviterer alle med.

- Vi er utrolig fornøyde med resultatet. Det ble kompakt, underholdende, nedpå-stemning, kreativt og morsomt. Helt i tråd med verdiene våre, sier Bjarte Gudmundsen, regionsjef i Bouvet Rogaland.

IT-giganten har i snart 20 år vært opptatt av å bygge en sterk identitet, en sterk kultur, et sterkt Bouvet. (https://www.kulturkompaniet.no/bouvet) To ganger i året møtes de rundt 550 medarbeiderne i Bouvet Rogaland til regionmøte.

- Det handler om deltagelse og eierskap, engasjement og entusiasme, nysgjerrighet og kreativitet. Samlingene våre skal være et høydepunkt. De skal være preget av raushet, inkludering – og gjerne en god dose galskap, forklarer Gudmundsen og humrer mens han tenker tilbake på tidligere samlinger.

Verdiene leves ut
- Verdiene våre leves ut, de henger ikke i glass og ramme på veggen. Verdiene våre gjenkjennes på atferden til folkene våre. Regionmøtene er en av våre viktigste tradisjoner, hvor vi skaper og videreforedler kulturen vi vil ha.

Dermed var listen lagt for tidenes første digitale regionmøte. Vi snakker 50 fullspekkede TV-minutter.

Av høydepunkter nevnes besøk på SR-Bank Arena, Bouvets nærmeste nabo – og klubben IT-selskapet har vært sponsor av i flere år, besøk hos Bouvet i Haugesund, hos Futurum – og hilsen fra styreleder Pål Egil Rønn.

- Om jeg fikk strekk?!? Ha ha, nei, det gjorde jeg ikke, men da kom gutten fram i meg, sier Bouvet-sjefen og humrer av scenene de han selv og Viking-sjef Eirik Bjørnø leker med ball på SR-Bank Arena.

Rune ville ha normalen
Neida, vi glemmer ikke et herlig bidrag fra Rune Bjerga, selvfølgelig, som gikk igjen som en levende oransje tråd gjennom sendingen. I begynnelsen var han meeeget skuffet over å delta på et regionmøte uten bevertning – og foran en skjerm: HVOR KJEDELIG ER IKKE DET?!?

Det ble ikke kjedelig. Tvert imot festlig. Og lærerikt. Og kulturbyggende.

-Vi har fått mange gode tilbakemeldinger fra kollegaer som har kost seg med sendingen, lært noe nytt, blitt utfordret. En slik sending bygger stolthet. Vi opplever at vi traff godt på å vise hvem vi er, hva vi gjør og gi en status på viktige mål, sier Gudmundsen.

Kulturkompaniet kan hjelpe deg
Hva har så dette med Kulturkompaniet å gjøre? Jo, kompaniet har gjennom mange år bidratt som sparringpartner, idéutvikler – og som gjennomfører av en rekke arrangementer i inn- og utland for Bouvet.

Nå også i en heldigital produksjon.

-Kulturkompaniet leverte nok en gang – og folkene i selskapet er svært viktige samtalepartnere for oss. De er kreative, flinke til å finne løsninger som utfordrer, som drar oss videre. Kulturkompaniet har veldig god forståelse av hvem vi er, og hvordan vi kan forsterke verdier og identitet på stadig nye, kreative måter. Dessuten er gjengen utrolig dyktige på regi. Både av fysiske arrangementer – og på digitale produksjoner. Dette kommer vi til å gjøre igjen, sier Bjarte Gudmundsen.

Takk for tilliten dere viser oss, Bouvet. Vi digger å jobbe sammen med dere!

Noe for deg?
Kan dette være noe for deg og bedriften du jobber i? Da vil vi gjerne snakke med deg! Ta kontakt med Ole Petter på tlf. 90579484.

*Under forrige krise, da oljeprisen gikk rett i bakken rundt 2015, etablerte Bouvet metaforen Monsterbakken, en motbakke som skulle overvinnes – sammen. Neste motbakke, korona-krisen, krevde et nytt navn. En navnekonkurranse ble holdt vinteren 2020 – og Antibakken ble etablert. Antibakken brukes som et kommunikativt – og strategisk – grep for å rapportere status på utvalgte KPI-er.