Altibox - Treffer nye målgrupper med Fortnite-lag

 

Skaper legender innerst i fjellet

Med DJ Rootkit på scenen “live from Lysefjorden” - spilt inn i den majestetiske Maskinhallen 1450 meter inni fjellet - skaper Altibox nye historier for fremtidens kunder.

- En av de kuleste opplevelsene jeg har hatt. Tenk å arrangere konsert med en fet DJ langt inni et fjell. Det hadde jeg ikke drømt om! Sier Renato Mahmutagic, grunnlegger av Become Legends, Europas beste Fortnite-lag.

Et lite skritt tilbake før vi fortsetter festen blant LED-lysene i maskinhallen, hvor Lyse produserer strøm til store deler av Rogaland og omkringliggende områder.

Europas beste i Fortnite
Become Legends (BL) var Europas beste Fortnite-lag i 2020 – og har «hovedkontor» i en bolig på Randaberg. Målet er å bli gaming-legender, eller legender innen hurtigvoksende e-sport, om du vil. Høsten 2020 tegnet Altibox sponsoravtale med BL – og dannet samtidig et nytt selskap kalt Master Blaster.

Matchen mellom Altibox og BL kan sikkert forklares på mange måter, som denne; Altibox leverer superraskt og stabilt internett, en forutsetning for å kunne bli steingod på gaming.

Og nå er vi tilbake i maskinhallen i Lysebotn. Der Lyse, Altibox og Become Legends forenes.

Her kan du se DJ Rootkit live from Lysefjorden.

Store på SoMe
- Maskinhallen er ikke bare et majestetisk, kult sted. Det er selve hjertet til Lyse. Her lages enorme mengder strøm. Grønn og stabil produksjon og leveranse av strøm er en forutsetning for å kunne etablere datasentre. Datasentre er en forutsetning for å kunne utvikle toppspillere innen e-sport. Derfor var Maskinhallen, Lysebotn, nydelige Lysefjorden – og Become Legends en superkombinasjon, forklarer Simon Sakkestad, leder for nye tjenester i Altibox.

Become Legends er store allerede. Laget har spillere med flere hundre tusen følgere på sosiale medier. De er som toppidrettsutøvere å regne, som trener hardt på alle mulige detaljer for å bli bedre.

De hater lagging!
Og de er opptatt av ping. Eller lagging. Eller latecy, som det også kalles. På norsk? At nettet henger/hakker.

Det samme er dagens ungdom – framtidens kunder av Altibox.

- Vi har, som mange andre selskaper, lavere kjennskap blant ungdommer enn voksne. De kjenner ikke Altibox. Gaming, derimot, det har de et forhold til! Og spillerne i Become Legends er noen av deres helter. Da er det utrolig viktig for oss å levere så gode tjenester som overhodet mulig til Become Legends. De får bedre forutsetninger til å kunne game på skyhøyt nivå, samtidig som de utfordrer – og forbedrer – tjenestene våre gjennom å være «krevende» kunder, forklarer Sakkestad.

BL er ikke bare blant de ypperste innen e-sport. De er også sitt eget mediehus.

Skape opplevelser for fansen
- Become Legends lager innhold til kanalene sine hver dag. Storytelling er en naturlig del av arbeidet. Og vi er på samme måte en naturlig del av deres hverdag gjennom tjenestene vi leverer, sier Sakkestad.

Men hva er grunnen til at Europas beste Fortnite-spillere lager konsert med en DJ? Det er jo et stykke fra kjernevirksomheten, som det heter på fint.

- Vi er opptatt av storytelling! Vi ønsker å gi våre kjære følgere og støttespillere gode opplevelser. 2020 var et år uten festivaler, uten konserter, noe som er viktig for unge folk. Og nå fikk vi anledning til å invitere vennene våre hjem til Norge. Til majestetiske Lysefjorden. Til en episk konsert på et helt spesielt sted. Til en helt spesiell fortelling.

Sier Renato Mahmutagic. Og vi er helt enige!

Kulturkompaniet var rådgiver i planleggingen av konserten. Vi tok også hånd om det praktiske, blant annet sammen med gode venner i Hove West. Takk for jobben!

Inspirert?

Trenger du hjelp til å aktivere sponsorater på en måte som engasjerer målgruppen din, som motiverer og bygger kultur?

Da vil vi gjerne snakke med deg!

Ta kontakt med Ole Petter på tlf. 90579484.


Flere referanser