
Altibox - Nådde toppen med Kloppen!
Digital partnersamling sparket i gang 2021
En kveld med Kloppen, sa du? Nei da, her snakker vi en fullspekket dag sammen med Altibox-familien i nydelige omgivelser på Dalsnuten.
- Det gikk strålende. Vi var utrolige heldige med fantastisk vær og super stemning. Jeg tror aldri Dalsnuten har vært vakrere. Alt fungerte topp!
Sier Hilde Farrag, administrasjonssjef i Altibox, som knapt nok har kommet seg ned fra det mest besøkte fjellet i Sandnes – med fantastisk utsikt til fiber- og underholdningsselskapet med hovedkontor på Mariero.
Vi måtte ringe Knut
Altibox Forum har blitt en årlig tradisjon og et kick off for hele Altibox-familien. Rundt 500 mennesker samles fra partnerskapet i Norge og Danmark som leverer fiber gjennom merkevaren Altibox.
- Her bygges relasjoner, her blir vi begeistret, bygger stolthet, deler erfaringer og blir bedre kjent. Hele Altibox-familien samles i begynnelsen av februar. Men i år ble det jo annerledes. En stund var det ok å møtes fysisk, så ble alt nærmest stengt. Var det lov å reise, eller ikke? Beslutningene måtte tas kjapt, sier Farrag.
- Vi visste hva vi måtte gjøre: Ring Knut! (Knut Larsen, Kulturkompaniet). Altibox Forum betyr store forventninger. Publikummet vårt er godt vant – og opptatt av gode opplevelser. Og vi begynte å få dårlig tid... Heldigvis kunne Kulturkompaniet hjelpe oss, forteller administrasjonslederen i selskapet med rundt 600.000 bredbåndskunder.
Glem PowerPoint!
Sammen med Kulturkompaniet ble programmet spikret. Solveig Kloppen, kjent fra en rekke av de mest populære programmene på TV 2, ble hyret inn som programleder. Interne krefter ble utfordret til å fortelle sine historier.
- Vi fikk et klart råd om å være ute. Tenke ut av boksen. Dalsnuten ble lansert som lokasjon, noe som fungerte utmerket. Vi ble også enige om at vi ikke skulle ha med en eneste PowerPoint-slide, ganske uvanlig for oss, sier Farrag og ler.
Hun og kollegaer har planlagt og arrangert Altibox Forum i mange år, men aldri utendørs. Og aldri som en heldigital TV-sending.
- Tema var «Nesten alt kan digitaliseres». Vi hadde digitalt besøk av tidligere Google Norge-sjef Jan Grønbech – som ble filmet mens han var ute på ski, og av retorikkekspert Elaine Eksvärd, som delte sine tips på en skogstur i Stockholm. Vi ble enda bedre kjent med Tor Morten Osmundsen, som tok over som Altibox-sjef rett før koronaen satte inn. Vi hadde også en rekke innslag fra andre selskaper i Altibox-familien, vi sang «Optimist» sammen, viste kavalkade fra spennende milepæler som skjedde i 2020 – og ga frampek til hva som blir viktig i 2021. Utrolig mye gøy og nyttig som viser hvem vi er og hva vi gjør, forteller Hilde Farrag.
Innhold som engasjerer
Om digitalt Altibox Forum er kommet for å bli? Det vil tiden vise.
- Dette fungerte utrolig bra! Vi er så fornøyde med innholdet, med gjennomføringen – og responsen vi har fått internt og fra våre samarbeidspartnere. Samtidig er det noe som ikke kan digitaliseres. Som den gode praten, klemmen til en kollega, det at du kan føle folk. Vi har lært utrolig mye av sendingen vi produserte sammen med Kulturkompaniet – og gleder oss til å se hva det blir ved neste anledning!
Sier Hilde Farrag.
Om Kulturkompaniets bidrag sier administrasjonssjefen dette
- Kulturkompaniet er flinke på å lage innhold som engasjerer. Knut og kollegaene er dyktige på sparring og planlegging. Kulturkompaniet er også flinke på gjennomføring, enten arrangementet er fysisk eller digitalt. Jeg er utrolig imponert over hva vi får til sammen!
Tusen takk, sier vi – og returnerer gladelig tilbake: Vi gleder oss til fortsettelsen. Dere er så fine å jobbe samen med!
Planlegger du TV-sendinger/Teams-sendinger, korte eller lange, som skal engasjere mennesker, bygge kultur og styrke omdømmet ditt?
Da vil vi gjerne snakke med deg!
Knut Larsen
kl@kulturkompaniet.no
Tlf. 41104688